söndag 26 oktober 2014

En vecka med fortbildning

En vecka med fortbildning väntar. En vecka som inleds med språk- och ämnesutvecklande arbetssätt. Jag ska sitta och lyssna på lärare från en annan skola i kommunen som kommer och pratar om hur de jobbar med språket i alla ämnen. Jag ser verkligen fram emot detta.

De andra dagarna ska jag jobba med mina kollegor i svenska och franska och därefter fortsätta planeringen med det språk- och ämnesutvecklande utvecklingsarbetet som vi jobbar med på skolan.

"Misslyckanden"
Nyligen skrev jag ett blogginlägg

http://elevenslarandeicentrum.blogspot.se/2014/10/vagar-du-misslyckas.html

om att våga misslyckas och att diskutera hur man skulle kunna göra för att det ska bli bättre nästa gång. Kommande vecka kommer jag verkligen ha en möjlighet att få hjälp att förbättra min undervisning. Mycket tid med mina kollegor i svenska och franska, i arbetslaget och kollegor från andra skolor i kommunen. Ska bli spännande! Ska också bli intressant att se hur många "misslyckanden" vi kommer prata om och använda oss av för att komma från våra möten med nya idéer och nytt mod.

/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar