lördag 25 oktober 2014

Att jobba språkutvecklande...

... har för mig inneburit ett ändrat fokus i klassrummet. Jag har tidigare funderat mycket på varför eleverna tappar fokus eller inte förstår när jag har gått igenom på så många olika sätt och visat så många olika exempel.

Nu funderar jag mycket mer på om eleverna har fått möjligheten att jobba med arbetsområdet på många olika sätt och om de har fått vara aktiva? Har de fått diskutera uppgiften? Har de fått möjlighet att skriva ner vad de tänker? Har de fått möjlighet att ställa frågor? Har jag fångat upp deras tankar och funderingar?


Kanske funderar ni över om jag ser någon förändring i resultat? Ja, det gör jag. En tydlig förändring i positiv riktning. Dessutom mer delaktiga elever som inte bara funderar över sina betyg utan också är mer nyfikna och engagerade.


/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar