lördag 17 maj 2014

Några tankar om nätverksträffar kollegor emellan!

I mitt förra blogginlägg skrev jag om att våga börja använda datorn i undervisningen. Detta kan du läsa om ifall du klickar på länken:

http://elevenslarandeicentrum.blogspot.se/2014/05/anvanda-datorn-i-undervisningen-flippa.html


Lärande kollegor emellan
Detta leder mig in på nästa sak som jag har funderat mycket på och som jag tycker är en förutsättning för att lärare ska utvecklas. Vi behöver ha tid för att sitta och diskutera planering, lärande, LGR 11, språkutveckling, datorns användande i skolan etc. Det behövs också plattformar där vi kan mötas. Vissa kan vi skapa själva - som t.ex. det att använda sig av det "utvidgade kollegiet" i sociala medier, vissa behöver vi hjälp att skapa - genom att det finns i vårt schema. Kanske genom att något annat tas bort.

/Karin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar