fredag 28 augusti 2015

Att inte glömma digitala verktyg...

I januari var jag på BETT-mässan i London. Det var otroligt roligt och lärorikt. Vi var och lyssnade på hur man kunde jobba med minecraft i skolan, hur man kunde använda ipads i språkundervisningen etc. Nu så här en kväll började jag fundera på hur jag ska jobba i år för att fortsätta lära mig mer och inte glömma bort allt jag har lärt mig. Svaren jag kom fram till vara att det är dags att återigen plocka fram Sara Bruuns bok "Digitala arbetssätt i klassrummet". Det är dags att börja blogga med eleverna! Återstår att fundera på hur detta ska ske.

Och hur ska man jobba vidare i skolan för att fortsätta utveckla användandet av digitala verktyg i undervisningen? På något sätt borde det väl integreras i alla diskussioner vi har framöver? Det kanske ska var en punkt på varje dagordning tills det blir en så naturlig del i jobbet att vi alltid pratar om det?

Har du några planer för digitala verktyg i skolan? Hur vill du jobba med detta? Hur jobbar ni tillsammans för att utveckla ert kunnande om digitala verktyg i skolan, för att hålla diskussionen levande?

/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar