lördag 28 februari 2015

Återigen funderingar kring hur man inleder ett språkutvecklande arbetssätt i alla ämnen...

Vi har på skolan jobbat ungefär ett år med att arbeta språkutvecklande i alla ämnen. Det har varit otroligt givande. Och jag måste säga att jag har fantastiska kollegor jag har. Vilka inspirerande samtal kring undervisning vi har, varje dag. Och så många tips jag får, varje dag.

Jag har för mig själv börjat repetera vad vi har gjort under året och därför har jag tittat igenom några filmer igen och återigen gått igenom cirkelmodellen. Skolverkets film där Anna Kaya medverkar rekommenderar jag verkligen. Den beskriver på ett bra sätt vad språkutveckling är och tar även upp svårigheter och frågor som brukar dyka upp. Länk till den filmen kommer här:

https://www.youtube.com/watch?v=ojZSSxfvvGw&feature=youtu.be


/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar