onsdag 17 september 2014

Dags att prova nytt!

Jag har börjat att flippa klassrummet i liten skala. Det är roligt och det funkar bra, men det är dags att lära sig något nytt. En dator är bra att ha, men jag inser mer och mer att jag behöver använda mig mer av den som ett pedagogiskt verktyg.

När jag skriver dags att prova nytt tror kanske många att jag menar något nytt och revolutionerande. Det är det inte! Varken för mig eller eleverna. Men jag tycker att jag har lärt mig att det ofta räcker med små förändringar för att eleverna ska lära sig mycket mer och tycka att det är roligare att lära sig.

Den senaste idén är att chatta med eleverna, på franska. Mina elever kan så mycket mer än de själva tror (lätt att inte tro det när man inte har möjlighet att använda språket så ofta) och jag hoppas att det här verktyget få dem att träna på att skriva franska, men också att förstå hur mycket de faktiskt kan.


Jag återkommer med planeringar!


/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar