fredag 26 september 2014

Att använda det lilla till det stora!

Jag har jobbat som lärare i ca 10 år. Det jag har reflekterat mycket över den senaste tiden är hur viktig en liten förändring kan vara. Och om jag gör många små förändringar - vad mycket bra det kan leda till.

Det jag i år har försökt att tänka på är att vara tydligare - i mina instruktioner, i mitt lyssnande (om eleverna känner att de inte förstår, tycker att det blir för mycket, för lätt etc.), o.s.v. Jag har också försökt att vara i biblioteket på lektionerna. Jag tror att det är viktigt att se böcker och ha möjlighet att plocka bland olika böcker för att bli intresserad av att läsa.

Jag har också två saker till som jag försöker bli bättre på - att använda datorn som pedagogiskt verktyg och att använda mer bilder i undervisningen.

Jag ska försöka komma ihåg att det är de små förändringarna som tillsammans blir bra.






/Karin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar