lördag 26 april 2014

Tips från kollegor - via sociala medier!

I krönikan "Lär av och med varandra - bortom tid och rum" (Skolvärlden nr. 4, 2014) skriver Anna Kaya om sociala medier och hur man tack vare dessa kan utvecklas som lärare. Jag håller med! På de få veckor som jag har bloggat och twittrat har jag fått massor av bra tips och kunnat följa fantastiska diskussioner som jag upplever att det ofta inte finns tid för i skolan.

Jag håller på och planerar ett arbetsområde i svenska/svenska som andraspråk och på facebook har jag fått många tips på kärleksnoveller som skulle kunna användas i undervisningen. Tack alla ni som har hjälpt mig med detta! Här kommer en del av de noveller jag har fått som tips:

"Oändrat oändlig" Khemiri
" Första kärleken" av Tage Danielsson
"Några ord på vägen i Saint-Germain-des-Prés" Anna Gavalda
"Kyssen" Hjalmar Gullberg
"Sakers riktiga namn" Alejandro Leiva Wengers
"Jag kommer fortfarande ihåg".  Sofia Heine
" Ett litet skämt" Anton Tjechov

Dessutom har jag fått tips på flera novellsamlingar där man kan hitta väldigt bra noveller. :)



Nu, helg, lugn och inspiration vid vattnet! Plus några noveller att läsa och förhoppningsvis tycka om!


Hoppas ni får en riktigt trevlig helg!


/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar