tisdag 29 april 2014

"Stärk språket stärk lärandet!" och LGR 11

Håller på att läsa om Gibbons bok "Stärk språket stärk lärandet". Den är verkligen fantastisk och jag upptäcker fler och fler saker varje gång som jag tycker är intressanta att läsa om och fler och fler saker som jag behöver bli bättre på.

Det jag vill läsa mer om är diskussioner, hur jag kan hjälpa till att skapa meningsfulla diskussioner i klassrummet, som gör att de lär sig mer, funderar mer över olika ämnen och samarbetar mer. Hoppas hitta mer om det i den boken, har ju innan mest koncentrerat mig på skrivning.


Jag har också en fråga till er:

LGR 11

Hur gör man betygskriterierna tydliga för eleverna? Hur ska jag lyckas med att förklara innebörden av orden för de olika betygskriterierna? Hur gör ni?

/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar