söndag 20 april 2014

Nya arbetsområden - arbeta om, göra nytt, göra bättre!

Jag har flera olika klasser i svenska och franska och nu tänker jag mig att jag ska jobba fram språkutvecklande arbetssätt inom områden som:

- noveller
- krönikor
- bokläsning (franskämnet)

Jag har tidigare jobbat med dessa områden i olika klasser men nu är det dags att tänka nytt och göra bättre. Spännande att se vad slutprodukten blir!

Min grund kommer att vara LGR 11 och cirkelmodellen ("Stärk språket stärk lärandet" av Pauline Gibbons). Sedan får jag efter hand se vilken litteratur som mer kommer att tas med som inspirationsmaterial. Jag kommer dessutom använda mig av de finfina tips som jag har fått på twitter och olika bloggar.

En viktig del av arbetet är också hur eleverna kan vara med och tycka och tänka om arbetssätt etc.

Återkommer när jag har kommit lite längre!

/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar