onsdag 16 april 2014

Jag jobbar på högstadiet och undervisar i svenska och franska och jag tycker att det är fantastiskt roligt att vara lärare. Jag har alltid funderat mycket på hur man som lärare ska jobba för att eleverna ska kunna utvecklas i sitt skrivande, sin läsförståelse etc. (Detta gäller ju för både svenska och franska.) När jag för ett tag sedan började plugga igen, den här gången svenska som andraspråk, insåg jag att jag i de kurserna och den kurslitteraturen kunde börja hitta svar på en del av de frågorna jag hade.

Jag hoppas genom min blogg kunna bidra med en del tankar om elevers lärande, men jag är också nyfiken på vad ni andra har att säga om detta ämne och jag hoppas att jag kommer hitta många intressanta bloggar att följa.

/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar