onsdag 16 april 2014

Att komma igång med ett språkutvecklande arbete!

På de allra flesta skolor tror jag att man jobbar med språket eftersom det ju har visat sig att det är detta som är lösningen. Det är i språket som nyckeln till kunskap finns, inom de allra flesta ämnesområden, kanske alla?

För att komma i gång med ett arbete som sätter språket i fokus tror jag att det kan vara bra att försöka definiera vad ett språkutvecklande arbete innebär. Detta var svårare än jag trodde och framför allt tycker jag att det är svårt vad (av allt som kan göras) som bör tas upp i en sådan beskrivning. I följande inlägg finns dock en tydlig struktur och förklaring till hur man kan arbeta och tänka.

http://elevenifokus.blogspot.se/2014/04/ny-laroplan-nytt-arbetssatt-satt.html

Jag återkommer med fler funderingar om hur man kan fortsätta arbetet.



/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar