tisdag 30 juni 2015

Sommar, ledigt och tankar på jobbet.

Sommarledigheten har börjat och här sitter jag och tittar på EM-final och funderar på jobbet.  Jag har varit ledig någon vecka nu och oftast tycker jag att det behövs så lång tid för att jag ska kunna utvärdera för mig själv vad jag har gjort bra under året som har gått och vad jag behöver förbättra till nästa läsår. Jag tycker att kreativiteten är på topp när jag har fått vila lite och när inte massor av måsten av hopar sig.

Missförstå mig inte nu. Jag tycker att det är superskönt att vara ledig. Det är alldeles fantastiskt att sitta på altanen och dricka morgonkaffe. Men efter ett tag - olika lång tid varje år - börjar jag känna mig redo att utvärdera året som har gått i skolan. Och efter ytterligare några veckor börjar jag tycka att det kommer bli spännande att jobba igen. Då börjar jag att läsa och planera igen. I år väntar Barbro Westlunds nya bok "Aktiv läskraft", som jag ska läsa lite noggrannare och några skönlitterära böcker som vår fantastiska bibliotekarie har tipsat mig om. Ska bli jättekul att läsa böckerna och återkommer med mina tankar kring dessa någon gång under sommaren.

Trevlig sommar!

/Karin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar