söndag 5 april 2015

Strategier - första tillfället.

I mitt förra blogginlägg skrev jag om de strategier vi kommer använda i undervisningen. Det kan du läsa om här:

http://elevenslarandeicentrum.blogspot.se/2015/04/lasstrategier-pa-vaggen-i-klassrummet.html

Jag har funderat lite mer på hur detta jobb ska genomföras praktiskt och kommit fram till att eleverna ska jobba i grupper på 4-5 personer. De ska läsa olika böcker (de har fått hjälp av bibliotekarien att välja). Första tillfället kommer jag inleda med att presentera strategierna och därefter kommer de få börja med att berätta för de andra om titeln på boken och författaren. Därefter ska de få möjlighet att börja läsa sin böcker (kanske har de redan börjat).

Andra tillfället kommer vi gå igenom alla strategier och börja jobba med en av dem. Jag kommer modellera, eleverna får prova och uppgiften kommer gå från enskilt jobb > par > gruppen > helklass.


/Karin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar