lördag 11 oktober 2014

Tydligare visa vilka mål som ska uppnås...

I mitt förra blogginlägg skrev jag om saker som jag behöver och vill jobba vidare med nu. Dessa följer nedan:

- tydligare visa för eleverna vilka mål som står i LGR 11
- jobba mer med bedömning för lärande
- fortsätta att flippa klassrummet och lära mig mer om digitala verktyg i klassrummet
- diskutera mer med eleverna hur vi ska jobba
- fördjupa mina kunskaper om språk- och ämnesutvecklande arbetssätt


Att tydligare visa eleverna vilka mål som de ska uppnå är den första eftersom det är så viktigt för allt annat i undervisningen. Det jag tänker börja med för att nå detta mål är att genom flippar visa eleverna hur läroplanen är uppbyggd. Den kommer följas av en lektion där vi tittar på vilka mål vi har jobbat med hittills och därefter vilka mål som vi kommer arbeta med sedan.

Fördelen med att använda en flipp för detta är att eleverna kan titta på den flera gånger, men också visa sina föräldrar. Kanske kan den användas för att skapa nya frågeställningar från elever och föräldrar?

/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar