onsdag 20 april 2016

Inte en föreläsning som alla andra!

I går hade jag förmånen att lyssna till Anne-Marie Körling när hon pratade om textsamtal. Vi fick dessutom prova att delta i ett och möjligheten att efteråt diskutera hur hon som lärare hade hjälpt oss framåt i samtalet och sett till att vi blev de viktigaste personerna, med de viktigaste tankarna.

När jag gick hem kände jag att jag hade lärt mig massor, men jag hade inte lärt mig exakt hur saker skulle vara. Ofta går jag från föreläsningar och funderar på hur jag ska sätta in det jag lär mig i in undervisning och tänker att hjälp, nu behöver jag göra om allt. Så kände jag inte i går. Det jag fick med mig var tips på frågor, att saker tar mycket tid och att jag måste ha modet att prova nya saker.

Jag fick med mig ännu fler saker, men de sakerna kan jag ännu inte sätta ord på. Det kommer komma om ett tag. Ska bli spännande!


/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar